طرز تهیـه شیرینی های مخصوص شب عید

شیرینی های مخصوص شب عید حتما مخصوص و خوشمزه باشند شما مـی توانید از دستور پخت شیرینی های کـه ما برایتان درون سایت سماتک درون نظر گرفته ایم  اقدام نمایید که تا چون به منظور عید مناسب مـی باشد ما درون این بخش طرز پخت چند نوع شیرینی خوشمزه و مخصوص عید را بـه شما عزیزان آموزش خواهیم داد امـیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شود درون ادامـه جزئیـات بیشتر طرز تهیـه شیرینی های مخصوص شب عید  را درون سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

نزدیک سال جدید هست و کم کم حتما دنبال درست شیرینی های سفره عید باشیم. طرز تهیه کوکی کرن بری پرتقال شیرینی عید درون این مطلب طرز تهیـه چند شیرینی جدید کـه مـی توانید به منظور نوروز درست کنید را بـه شما آموزش داده ایم.

کوکی کرن بری و پرتقال

مواد لازم:

کره: طرز تهیه کوکی کرن بری پرتقال شیرینی عید 170 گرم
شکر: 200 گرم
تخم مرغ: یک عدد
آرد: 300 گرم
بیکینگ پودر: یک و یک دوم قاشق چای خوری
بیکینگ سودا: یک چهارم قاشق چای خوری
کرنبری: 80 گرم
پوست پرتقال (رنده شده): یک قاشق سوپ خوری
شکر: یک دوم پیمانـه
پوست پرتقال اضافی (رنده شده): تقریبا یک قاشق چای خوری

طرز تهیـه:

1. طرز تهیه کوکی کرن بری پرتقال شیرینی عید فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کره و شکر را با همزن برقی بزنید که تا کرمـی و سبک شود. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و مجددا هم بزنید. درون کاسه دیگری مواد خشک (آرد، طرز تهیه کوکی کرن بری پرتقال شیرینی عید بیکینگ پودر و بیکینگ سودا) را ریخته و الک کنید و به باقی مواد بیفزایید.

2. درون نـهایت هم کرنبری و پوست پرتقال را بـه مواد اضافه کرده و از خمـیر بـه دست آمده بـه اندازه های مساوی (10 گرم) برداشته و گرد کنید و با فاصله مشخص روی سینی قرار دهید.

3. قبل از این کـه کوکی ها را درون فر قرار دهید، شکر و پوست پرتقال اضافه را با هم مخلوط کرده و به کمک نوک انگشت اشاره مقداری از این ترکیب را برداشته و روی کوکی ها بمالید.

4. کوکی ها را بـه مدت تقریبی 10 که تا 13 دقیقه درون فر قرار دهید که تا بپزند.

Melting Moments

کوکی لحظات آب شدنی

مواد لازم:

آرد: 200 گرم
نشاسته ذرت: 60 گرم
نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر: 40 گرم
کره: 227 گرم
وانیل شکری: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیـه:

1. کره بـه دمای محیط رسیده را بـه مدت 30 ثانیـه با همزن برقی بزنید که تا باز شود. سپس پودر شکر و وانیل شکری را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه آن را با کره بزنید که تا خوب ترکیب شوند.

2. آرد، نمشاسته ذرت را با هم مخلوط و الک کنید. مواد خشک را بـه سایر مواد اضافه کنید و با دور کُند همزن بزنید. بـه محض این کـه مواد با یکدیگر ترکیب شدند، همزن را خاموش کنید.

3. خمـیر را بـه مدت یک ساعت درون کیسه فریزر و در یخچال قرار دهید که تا استراحت کند. بعد از آن فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمـیر بـه اندازه 10 گرم برداشته و مابین دو دست گرد کنید و با فاصله بر روی سینی فر قرار دهید.

4. بـه کمک سر چنگال و فشردن آن بر روی خمـیر، شیـارهایی را بر روی کوکی ایجاد کنید. سینی فر را بـه مدت تقریبی 10 که تا 12 دقیقه درون فر بگذارید که تا کوکی ها بپزد.

5. بعد از اتمام پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا درون سینی فر خنک شوند و سپس آنـها را بـه ظرف اصلی انتقال دهید. مـی توانید درون صورت تمایل مقداری پودر شکر را روی کوکی ها الک کنید.

نکته:

1. بـه این دلیل این کوکی را melting moment مـی نامند کـه وجود نشاسته ذرت درون آن سبب لطافت بی نظیری مـی شود، بـه طوری کـه به راحتی درون دهان آب مـی شود.

2. این کوکی بـه دلیل نداشتن تخم مرغ از ماندگاری بالایی برخوردار است.

3. خمـیر این کوکی را مـی توانید بـه مدت یک ماه درون محفظه پلاستیکی و در فریزر نگهداری کنید.

تورینو

مواد لازم:

کره: 240 گرم
پودر قند: 110 گرم
آرد: 400 گرم
نمک: یک پنسه
بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
ماست (سفت): 15 گرم
وانیل: یک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ: یک عدد

مواد لازم مـیانی:

شکلات تلخ: 70 گرم
پنیر خامـه ای: 120 گرم
پودر قند: 20 گرم
گردو (خرد شده): 70 گرم

طرز تهیـه:

1. کره را کمـی با همزن بزنید که تا یکدست شود. سپس پودر قند را اضافه کرده و هم بزنید که تا کرمـی و سبک شود. زرده تخم مرغ را بـه همراه وانیل اضافه کرده و 30 ثانیـه هم بزنید.

2. سپس بیکینگ پودر را با ماست مخلوط کرده و به مایـه تخم مرغی اضافه نمایید. نمک را با آرد الک کرده و کم کم بـه مایـه اضافه کنید و ورز دهید که تا خمـیر نرمـی بـه دست آید کـه به دست نچسبد. خمـیر را حدود نیم ساعت درون یخچال و داخل کیسه فریزر استراحت دهید.

طرز تهیـه مواد مـیانی:

1. شکلات را با دندانـه درشت رنده کرده و با بقیـه مواد مخلوط کنید و گلوله هایی بـه اندازه فندق درست کنید. خمـیر را بـه ضخامت 3 مـیلیمتر باز کرده با کاتر دایره دالبر 3.5 سانت قالب بزنید.

2. روی هر دایره را یک گلوله از مواد مـیانی قرار داده و سپس مقداری از خمـیر را بـه ضخامت 2 مـیلیمتر باز کرده و نوارهایی بـه عرض 3 مـیلیمتر بریده و روی مواد مـیانی قرار دهید. لبه نوارها را کمـی روی خمـیر زیری فشار دهید.

3. ر صورت لزوم مجددا شیرینی ها را کاتر بزنید و در سینی چیده و در فر با دمای 180 درجه، حدود 15-12 دقیقه، که تا وقتی زیر شیرینی ها کمـی طلایی شود، بپزید.

وینا زعفرانی

مواد لازم:

کره: 180 گرم
پودر قند: 80 گرم
پودر بادام (نرم): 35 گرم
آرد: 300-290 گرم
نمک: یک پنسه
بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
زعفران غلیظ: یک قاشق چای خوری
وانیل: یک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیـه:

1. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. کره را با همزن کمـی بزنید که تا یکدست شود. سپس پودر قند را اضافه کرده و هم بزنید که تا کرمـی و سبک شود. زرده تخم مرغ را بـه همراه وانیل اضافه کرده و 30 ثانیـه هم بزنید.

2. زعفران غلیظ را نیز بـه همراه پودر بادام افزوده و با لیسک مخلوط کنید. درون انتها نمک و بیکینگ پودر را با آرد الک کرده و کم کم بـه مایـه اضافه کنید و ورز دهید که تا خمـیر نرمـی بـه دست آید کـه به دست و کاسه نچسبد.

3. بدون این کـه به خمـیر استراحت دهید، داخل قالب های مـینی تارتلت را کمـی چرب کرده و خمـیر را درون هر قالب پرس کرده و در هر طبقه وسط فر بـه مدت حدود 20-18 دقیقه قرار دهید که تا بپزد.

4. بعد از سرد شدن شیرینی ها، آنـها را از قالب خارج کرده با شکلات و پسته نگینی تزیین کنید.

شیرینی مارمالادی

مواد لازم:

کره نرم: 130 گرم
پودر قند: 60 گرم
تخم مرغ: یک عدد
پودر فندق: 20 گرم
آرد: 250 گرم
وانیل: یک هشتم قاشق چای خوری
مارمالاد توت فرنگی: بـه مقدار لازم

طرز تهیـه:

1. کره نرم و پودر قند را با همزن برقی بزنید که تا کمـی سبک شود. تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پودر فندق را افزوده و یک دور هم زده و همزن را خاموش کنید.

2. آرد را کم کم افزوده و با لیسک هم بزنید که تا خمـیر جمع شده و چسبناک نباشد. سپس داخل نایلون قرار داده و به مدت یک که تا دو ساعت درون یخچال استراحت دهید.

3. بعد از استراحت، تکه کوچکی از خمـیر برداشته و روی سطح آردپاشی شده با وردنـه باز کرده و با کاتر دلخواه بریده و داخل سینی فر قرار دهید. شیرینی ها را درون فر از پیش گرم شده با حرارت 180 درجه سانتیگراد حدود 75 دقیقه قرار دهید.

4. بعد از پخت و کاملا خنک شدن، دو عدد شیرینی را با مارمالاد توت فرنگی بـه هم بچسبانید. درون صورتی کـه از کاتر کار شده درون عاستفاده مـی کنید، حفره روی شیرینی را هم مـی توانید با مارمالاد پر کنید. به منظور چسباندن دو عدد شیرینی بـه هم مـی توانید از نوتلا نیز استفاده کنید.

منبع:bartarinha.ir

مطالب مرتبط »

طرز تهیـه کیک و شیرینی مخصوص عید

دستور پخت شیرینی های اصیل ایرانی مخصوص عید

آموزش انواع شیرینی های خانگی به منظور عید

آموزش درست شیرینی نارگیلی به منظور عید نوروز

آموزش درست شیرینی آردی عید نوروز

طرز پخت شیرینی ملکه بادام بـه همراه خامـه

طرز تهیـه یک نوع شیرینی بقچه ای




[طرز تهیـه شیرینی های مخصوص شب عید طرز تهیه کوکی کرن بری پرتقال شیرینی عید]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 05 Jul 2018 07:15:00 +0000