آنتونوف An-225، بزرگترین الت مردی که تا کنون ثبت شده بزرگترین هواپیمای ساخته شده درون دنیـا شناخته شده است. بزرگترین الت مردی که تا کنون ثبت شده این هواپیما قابلیت حمل بار که تا 250 تن را دارا است. بزرگترین الت مردی که تا کنون ثبت شده پروژه ساخت آنتونوف An-225 مـیرا توسط شرکت آنتونوف شوروی درون اواسط دهه 80 مـیلادی آغاز شد و در سال 1988 بـه پایـان رسید. به منظور مدل آنتونوف درون آن زمان نام مریـا درون نظر گرفته شد کـه در زبان روسی بـه معنی رؤیـا و آرزو است.

آنتونوف An-225 مجهز بـه 6 موتور توربوفن بوده و بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای ساخته شده که تا کنون محسوب مـی‌شود. آنتونوف An-225 رکورد بلندترین طول بال درون بین هواپیماهای دنیـا نیز دارد. شرکت آنتونوف برنامـه آغاز نسخه دوم این هواپیما را درون سال 2000 آغاز کرد اما بـه دلیل مشکلات مالی و هزینـه‌های بالای ساخت، تکمـیل پروژه بـه حالت تعلیق قرارگرفته است.

هدف اصلی ساخت آنتونوف An-225 درون شوروی سابق حمل‌ونقل فضاپیمای بوران (به معنی طوفان برف) بود. قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار بصورت خارجی است. یعنی مـی‌توان با قرارقسمتی درون روی بدنـه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل کرد؛ همانطور کـه در سال 1989 شاتل روسی بوران را روی خود سوار کرد.

از بارگیری‌های مـهم این هواپیما بعد از بازسازی مـی‌توان بـه بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل بـه وزن 109  تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینـها و وسایل و خدمـه یک شرکت اتومـیبل رانی را به منظور شرکت درون مسابقات نام برد.

 

: بزرگترین الت مردی که تا کنون ثبت شده




[آنتونوف An-225، بزرگترین هواپیمای ساخته شده درون جهان + تصاویر بزرگترین الت مردی که تا کنون ثبت شده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 09 Jul 2018 19:57:00 +0000